mardi 2 février 2016

A pace

Una nuvella di Pierre Savalli


Don't push it or I'll give you a war you won't believe.

John Rambo.


A guerra ùn esiste. A guerra hè solu un cuncettu. Guerre ci n’hè quant’ellu ci hè omi per falle. A meia era merza quant’è quelle di l’atri. Eroi ùn ci n’hè, ùn ci n’hè mai statu, nè gloria, nè cause ghjuste, nè vincidori ; ùn ci hè mai statu chè suffrenza. È morti. Vulia solu ch’omu mi futtissi a pace, cum’è à Rambo. Ch’omu mi lascessi stà, solu. Cum’è un lupu. Ciò chì mi face a paura, hè a mansa. A banda. Vulia solu ch’omu mi futtissi a pace. L’aghju sbrembati à tutti è oramai mi tocca à fughje. Aghju persu. L’aghju sterpati à tutti è tutti avemu persu. Quant’elli eranu sicuri d’elli ! À tutti contru à unu. Guerrieri per ride. Eo pensava à Rambo, à stu poveru tippu ch’avia suffertu e canine, ch’ùn avia chersu nunda à nisunu è chì vulia solu ch’omu li futtissi a pace. Ma innò, à a banda ùn li piace u lupu, ancu puru smancitu, sdenticatu. L’abbuccata di e mo unghje, a forza di e mo osse. L’aghju cripati à tutti. Ùn steranu tantu à ghjunghje à chjappami l’altri. Ùn sò micca Rambo eo. Spuneranu a mo mastucatoghja è e mo sgrinfie è si sfucheranu. L’averaghju ‘ssa pace, quella « di i bravi », induv’ellu s’averebbi da turnà invece ùn ci s’hè mai statu. Ruina fundatrice. A mo guerra, l’aghju fatta cun curagiu. L’aghju purtatu l’infernu. A l’avia puru detta di futtemi a pace, d’ùn impachjassi di a mo robba, ma ùn anu pussutu tene u so velenu. C’hè vulsutu ch’elli mi ghjudichessinu, è ogni sguardu soiu mi minava in tupezzu cum’è a mannaia, ogni parulla soia m’apria a pelle quant’è a fiamma d’una sciabula. Avianu a paura è a paura ùn s’ammaistreghja, si soffre. Era u ceppu di u male. Un periculu per a so terra, e so tradizioni, e so credenze. A sapia chì a ripa era pronta à cappià : a miseria di u quartieru, a naziunalità di i mo parenti, u mandile di mamma, e prighere di babbu. Quantu volti aghju calatu l’ochji, fintu d’un sente, asciuvatu i sputi in faccia è arricoltu a mo dignità in a piova. Un picculu Rambo per di veru. Eppoi, ci vole à crede ch’o era ciò ch’elli affirmavanu, aghju finitu per schjattà. Ùn avia previstu di more. Mancu di campà. Hà leccu u paese sanu, ottu sciarsgiori. Ùn steranu tantu à ghjunghje. Torna qualchì minutu in silenziu cù a notte, qualchì minutu di pace, a mi meritu. A pace.



1 commentaire: